Opavský Robocup 2024 aneb Tadeáš Těhan vítězí!
Dne 20. 5. jsme se spolu s Ondřejem Skálou zúčastnili tradiční soutěže Opavský Robocup.
Informatice je na nižším gymnáziu věnována jedna hodina týdně v každém ročníku, na vyšším gymnáziu pak po dvou hodinách v kvintě a sextě. Ve vyšších ročnících pak nabízíme volitelný předmět Úvod do programování s dvouhodinovou dotací.
V dnešní době, kdy technologie hrají klíčovou roli ve všech oblastech života, je tento předmět nezbytný pro přípravu žáků na budoucí studium a pracovní život. Vedeme žáky k tomu, aby byli schopni se orientovat ve světě informací, dovedli posoudit kvalitu informačních zdrojů a dokázali data vhodným způsobem zpracovávat.
V rámci hodin se žáci seznamují s moderními technologiemi, základními principy fungování počítačů a internetu i bezpečného chování v online prostředí.
Velkou pozornost věnujeme výuce algoritmizace a programování s využitím jednoduchých programovacích jazyků. Programováním jednoduchých robotických zařízení a mikrokontrolerů se žáci učí řešit úlohy, které simulují reálné problémy.
K výuce využíváme dvě počítačové učebny, jednu z nich se letos podařilo zmodernizovat do podoby robotické laboratoře. Studenti zde mají k dispozici 3D tiskárnu i řadu robotických stavebnic (Lego Mindsorms, mikro:bit s mnoha rozšířeními, mbot, ozobot). Vybavení stále rozšiřujeme.
V semináři mají studenti možnost své dovednosti v oblasti algoritmizace a programování rozšířit při práci řešení složitějších úloh ve vyšších programovacích jazycích.
V kroužku informatiky a programování studenti rozšiřují své dovednosti v oblastech, které je nejvíce zajímají.
Pravidelně se účastníme soutěží v oboru robotiky a programování, naši studenti v nich pravidelně dosahují úspěchů.
Dne 20. 5. jsme se spolu s Ondřejem Skálou zúčastnili tradiční soutěže Opavský Robocup.
V krajském kole soutěže skončil Tadeáš Těhan (sexta A) čtvrtý, takže jsme s napětím očekávali, jestli mu bodový zisk bude stačit na postup do dalšího kola.
Tradiční přehlídka programátorů a konstruktérů, která letos proběhla 25. dubna, k nám přivedla přes 30 programátorů a konstruktérů – malých i velkých, ostřílených borců i začátečníků.
Páteční Regiojet 5:45 by mohl dostat čestné ocenění jako největší přepravce robotů v republice – už ve Svinově jsme viděli tlupy studentů s pečlivě zabalenými robotickými miláčky. Jen náš tým ve složení Tonda Papoušek, Adam Biolek, Jakub Chromý a David Papík měl ve svých zavazadlech schované tři.
Dne 9. února 2024 se žáci našeho gymnázia zúčastnili Soutěže v programování na FEI Vysoké školy báňské.
Dne 25. dubna 2024 proběhne tradiční přehlídka programátorů a konstruktérů z gymnázií Moravskoslezského kraje a ostravských základních škol.
Prvního února se na naši školu sjelo 29 nejlepších lovců Bobříka informatiky z našeho kraje.
Tradiční podzimní lov bobříků je úspěšně za námi. Přestože úlohy byly letos dosti obtížné, devadesát našich studentů získalo potřebných 120 bodů, a stalo se tak úspěšnými řešiteli soutěže.
Ve čtvrtek 27. dubna na naší škole proběhla Soutěžní přehlídka studentských programů pro studenty gymnázií Moravskoslezského kraje a ostravských základních škol.
Cílem projektu je uspořádat během roku 2023 čtyři soutěže z oblasti přírodních věd pro žáky základních a středních škol
Pro náš tým (Matěj Hošek, Tadeáš Těhan a Ondřej Skála) byla účast na soutěži Tour de App úžasnou zkušeností.
Dne 27. 4. 2023 proběhne tradiční přehlídka programátorů a konstruktérů z gymnázií Moravskoslezského kraje a ostravských základních škol.
Když se Adam Biolek, Filip Mrhálek, Kuba Chromý a Tonda Papoušek na začátku ledna na Robotiádu přihlásili, netušili, kolik práce a nervů je příprava soutěžního robota bude stát. Naštěstí se ukázalo, že jsou nejen dobří konstruktéři i programátoři, ale také výborní kamarádi, kteří dokáží výborně spolupracovat.
V pátek 17. února 2023 se trojice odvážlivců z řad studentů s radostí ponořila do prohlubování svých znalostí informatiky a fyziky za pomoci zajímavé akce s názvem Programování kvantových počítačů.
17. února 2023 se konalo na FEI Vysoké školy báňské okresní kolo soutěže v programování.